woensdag 31 augustus 2016

Nieuw thema Bloghop september


Het geeft een voldaan en dankbaar gevoel dat mijn bijdrage voor de bloghop van juli/augustus van de website christelijkewebloggers.blogspot.nl als winnaar uit de bus gekomen is.
Dank je wel Judith Stoker voor je beoordeling en voor je prachtige nabeschouwing op het verhaal van Jezus en de Samaritaanse vrouw. 
judithstoker.blogspot.nl

Op een nacht lag ik wakker en kon de slaap niet meer vatten. Mijn gedachten werden hoe langer hoe wakkerder... toen ik in gedachten Jezus bij de bron zag zitten en om de hoek van de weg een vrouw met een waterkruik aan zag komen. Van het een kwam het ander en uiteindelijk werd het bijna mijn eigen beleving.

Ik zou werkelijk het thema 'inspiratie' hier neer kunnen leggen. Waar halen jullie je inspiratie vandaan? Dit was onlangs de vraag van de week op de Facebookpagina van christelijke webloggers, en ik herkende me in veel van jullie antwoorden. Soms overvalt het je gewoon. Zoals bij mij in die bewuste nacht.
Het duurde nog een aantal dagen voordat ik het verhaal ging schrijven. En ik moet je eerlijk bekennen: het rolde zo uit m'n handen op het scherm en ik heb er nauwelijks meer iets aan gewijzigd voordat ik het publiceerde.
Tja, wat is inspiratie...?

Maar nu de bloghop van september.
Ik wil je uitdagen om na te denken over een ander thema. Iets wat mij persoonlijk bezig houdt, wat ik in de praktijk probeer te brengen en waar ik ook een boek over aan het lezen ben.

Het thema is: "Op het water lopen".

Het is een klein beetje plagiaat, want ik ontleen het thema aan het boek van John Ortberg "Als je op het water wilt lopen, moet je uit de boot stappen".
Ik heb er ook al een blog aan gewaagd en ik vermoed dat er nog meerdere zullen volgen. Het lijkt me mooi om te lezen wat jullie gedachten bij dit thema zijn en wat jullie ervaringen zijn met het 'uit-de-boot-stappen'.
Je kan voor belangrijke keuzes in het leven komen te staan. Je kunt de bekende, vertrouwde weg kiezen, of je kunt een spannende stap in geloof zetten. Van baan veranderen, op God vertrouwen voor je financi├źn, iemand aanspreken op fout gedrag, opnieuw investeren in je huwelijk waarin de sleur heeft toegeslagen.
Zo'n stap zette Petrus ook tijdens een storm op het meer. Letterlijk! Hij klom uit de boot en liep naar Jezus toe. Over het water...

Ik daag je uit om erover na te denken. Wellicht kunnen we elkaar aanmoedigen en bemoedigen met ervaringen, met overpeinzingen, met nieuwe inzichten, ... om zo in vol vertrouwen Jezus' stem niet te negeren maar stappen, grote of kleine, in geloof te zetten!

Je hebt tot 1 oktober 2016 de tijd om je bijdrage hieronder in een reactie te plaatsen.

De spelregels van de bloghop:
- Op je eigen blog plaats je je bijdrage waarin je vermeldt dat je meedoet aan de bloghop van september.
- Je plaatst daarbij een link naar mijn blog (veld-huis.blogspot.nl)
- Je bijdrage plaats je in een reactie onder deze blog.

Ik wens je veel schrijfplezier en zie uit naar de inzendingen!


liefs van Henny

29 opmerkingen:

  1. Nogmaals gefeliciteerd met het winnen. Jouw blog over 'uit de boot stappen' las ik reeds. Het is een mooi thema. Veel plezier met het hosten van deze bloghop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd of er inspiratie komt....Dan hoor je van me!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Yvonne. Ik ga er vanuit dat je inspiratie krijgt... ben benieuwd!

      Verwijderen
  3. Hier mijn inzending bij dit mooie thema!

    http://schrijfgelukjes.blogspot.nl/2016/09/lopen-of-knielen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Henny,

    Hierbij mijn bijdrage veel leesplezier..http://kostbaar-en-geliefd.blogspot.nl/2016/09/lopen-op-het-water.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Lineke. Ook weer ontroerend geschreven, je laat je in je hart kijken... dansen op Vaders voeten!

      Verwijderen
  5. Mooi onderwerp weer, heel anders dan de vorige keren.http://www.groeiblog.com/opnieuw-leren-lopen-op-water/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maakt pennen los... :) Dank voor je mooie bijdrage!

      Verwijderen
  6. Hoi Henny,

    Hierbij mijn inzending. Mooi thema waar ik vanuit een ander perspectief naar heb gekeken.
    http://maaralshetdonkerwordt.nl/Nieuwe-verhalen/Lopen-op-het-water/
    Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een verhaal Jan! Je voelt de spanning in de zaal en in jouw lijf... dank je wel voor het delen!

      Verwijderen
  7. En hierbij ook mijn bijdrage voor deze maand, bij dit mooie thema ... Een diepe spiegel vol van licht en kleur ... http://godisindestilte.blogspot.nl/2016/09/een-diepe-spiegel-vol-van-licht-en-kleur.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi Anton! Dank je wel. Respect voor de zorgvuldig gekozen woorden... Leer me gaan waar geen wegen zijn!

      Verwijderen
  8. Bij deze mijn inzending
    https://roaroflove.wordpress.com/2016/09/12/op-het-water-lopen/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi geschreven Tirza! Dank je wel. Wat ontroerend dat je vader muziek geschreven heeft op dat mooie gedicht (ik zou het wel willen horen…)

      Verwijderen
  9. Dag Henny hier is mijn inzending.
    https://chielvoerman.wordpress.com/2016/09/21/over-water-lopen/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Chiel voor je frisse kijk op deze geschiedenis!

      Verwijderen
  10. Het verhaal kreeg een totaal nieuwe dimensie toen ik het herlas om eens te zien of ik er iets over kon schrijven.
    Dank je wel!
    https://marijkeskijk.wordpress.com/2016/09/25/lopen-over-water/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi Marijke! Ontroerend mooi en puur geschreven. Dank je wel.

      Verwijderen
  11. De maand is bijna om, maar op het nippertje toch nog een bericht.
    http://martinevertelt.blogspot.nl/2016/09/op-het-water-lopen.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi Martine! Dank je wel voor het delen. God zegent een ieder op zijn of haar eigen plekje. Een hele les, daar wil hij zulke toespraken weer voor gebruiken.

      Verwijderen
  12. http://waardevolenuniek.nl/leren-lopen-op-het-water/

    Hierbij mijn inzending, over een mooi thema!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow Johanneke, wat mooi en eerlijk geschreven! "...of moet je op die momenten leren surfen" ... om over na te denken!

      Verwijderen
  13. ook nog op het nippertje :)
    http://omily.me/walking-on-this-waterless-floor/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super Naomi. Levensecht hoe je je worsteling beschrijft!

      Verwijderen
  14. Misschien ben ik wel de hekkensluiter met mijn inzending. Het duurde even, omdat hij op mijn nieuwe blog staat en die moest er eerst enigszins fatsoenlijk uitzien. https://kerkenzo.wordpress.com/2016/09/11/lopen-op-het-water/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor de bloghop allang te laat, maar wie weet een goede toevoeging voor de verzameling? Als iemand dit thema onderzoekt dan staan ze hier iig op een rijtje.

    http://www.jk-blikopener.nl/2016/09/11/wie-loopt-er-nou-op-water/

    BeantwoordenVerwijderen